GENERÁCIÓS MINTÁK

2013.11.27. 20:12

1009802_549272568453559_718945550_n.jpg

GENERÁCIÓS MINTÁK

Nóri harminchét éves, csinos nő! Szeret festegetni, szobrászkodni és táncolni, de mindemellett számos más hobbija is van. Az utóbbi nyolc évben három hosszabb kapcsolata is volt. Mind azzal végződött, hogy Nóri a fájdalmas szakítás mellett döntött, partnerei ugyanis látványosan lenézték és kihasználták. Nóri kétségbe volt esve és hibásnak érezte magát, amiért fogalma sem volt, miért futnak zátonyra a kapcsolatai.

„Meg kell figyelnem, mi történik, valami nem stimmel az életemben! Nem akarok valamit, de mi az?”

Kis idő múlva, rálátott a generációs mintára. „ A következő dolgokat soha nem akarom újra átélni: Hogy a férfi, akivel együtt élek újságot olvasson a reggelinél, hogy miután hazaért, azonnal bekapcsolja a tévét, hogy állandóan félre vonuljon, hogy valami értelmetlen hobbinak hódoljon. A legutóbbi három partnerem így viselkedett, és ezzel mélyen megsértett.”

Már tudtuk, hogy mit nem akar, és kértem, hogy fogalmazza meg azt, hogy mit szeretne.

„El akarok tölteni egy csodálatos reggelt a szerelmemmel, a férfival, aki szeret és becsül engem, aki nem bújik újság mögé, és ezzel nem épít falat kettőnk közzé.”

Megkérdeztem tőle, hol találkozott hasonló viselkedéssel, és kértem, hogy fogalmazza meg a mintát.

„Ha visszagondolok a múltra, a legtöbb partnerem nem tisztelt, és ezt világosan éreztették is velem. Ez a közös minta a történetekben”- válaszolta.

„Az apám ugyanígy bánt az anyámmal. Anyám feláldozta magát, és apám azonban nem értékelte, tudomást sem vett róla. Elbújt az újság mögé, mintha egy fal lenne. Gyermekként, rossz volt ezt végignézni. Már akkor elhatároztam, hogy soha nem olvasok újságot, ha valaki más is van mellettem. Még ma sem szeretem az újságokat, és olyan partnert sem akarok, aki csak egy kicsit is hasonlít az apámra. Furcsa módon, csak ilyen férfiakkal hoz össze a sors.”1011818_537322992981850_642052105_n.jpg

Nóri felismerte, hogy a problémája, generációs minta, és hogy miért vonz olyan férfiakat, akik ebből a szempontból az apjára hasonlítanak. Képes volt megbocsátani magának, és tudta, hogy semmit sem tett rosszul. Az apjának is megbocsátott, mert belátta, hogy haragja csak fokozná a problémát.

Együtt átalakítottuk a történetet. Milyen lenne az a jelenet, amelyben a szeretett személy, számodra a legmegfelelőbb módon viselkedne?- kérdeztem tőle.

Nóri a következő történetet képzelte el:

” Vasárnap reggel van. Egy csodálatos éjszakát töltöttünk együtt, és megkaptam mindazt a szeretetet és melegséget, amire vágytam. Érzem és tudom is, hogy szeret. Kimegyek a konyhában, elkészítem a reggelit, és közben hallom, ahogy a zuhany alatt énekel. Szeretem a hangját. Elhatározom, hogy friss kenyeret hozok a péktől. Az odafelé vezető úton, egy újságos mellett haladok el, és megállok. Tudom, hogy szívesen olvas újságot. Akárcsak az apám. Veszek egyet, majd a házhoz érve, szedek pár szál friss virágot. Még azelőtt érek vissza, hogy kilépne a zuhany alól. Észre sem vette, hogy kimentem. Beteszem a virágokat egy vázába, majd leteszem a friss kenyeret az asztalra, és a tányérja mellé leteszem az újságot. Amikor belép a konyhába, csodálkozva megáll, és gyönyörködni kezd a látványba. Látom, hogy örül. Átölel és leülünk. Felfedezi az újságot, rám néz, majd megjegyzi, hogy milyen figyelmes vagyok, és hogy nem képes újságot olvasni, mert mellette vagyok. Érzem, hogy mennyire szeret engem, és érzem, hogy mennyire örül az újságnak. Azt mondom neki, olvasson csak nyugodtan, én pedig elkérem az újság utazási mellékletét. Reggelizünk, beszívjuk a friss kávé, a kenyér és a virág illatát, olvasgatunk, és felváltva felolvasunk egymásnak az újságból. Élvezem a jelenetet!”

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://angi-kinez.blog.hu/api/trackback/id/tr115661546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása