NEMZEDÉKEKEN KERESZTÜL.....

2013.11.22. 13:02

580137_577076635649981_1457999889_n.jpg

Nemzedékeken keresztül átívelő összefonódások és oldásuk

A családokra jellemző egy mély igazságosság és kiegyenlítődés iránti szükséglet. A család úgy viselkedik, mintha közös lelkük lenne.
Ez a közös lélek ügyel arra, hogy a családban egyensúlyban legyen a nyereség és a veszteség, mégpedig több nemzedéken át.

Ha például egy férfi könnyelműen elhagyja az eső feleségét, ezzel fájdalmat okozva neki, és a feleség haragszik rá, akkor a férfi, talán azt fogja megélni, hogy a második házasságából született lánya, neheztel rá, és ugyanazokat az érzéseket mutatja vele szemben, mint az első felesége.

A megoldás az lenne, ha a férfi azt mondaná az első feleségének:”Igazságtalanul bántam veled, sajnálom. Tisztelem, amit nekem ajándékoztál. Nagy volt a szereteted, az enyém is irántad, és ez megmaradhat közöttünk!” Ilyenkor megfigyelhető, hogy a feleség barátságossá válik, mert megkapja a kellő tiszteletet. Azt is mondhatja neki a férj. „Nézd, ő az új feleségem, ezek a gyerekeink. Kérlek, tekints rájuk barátsággal.” Általában az első feleség szívesen beleegyezik ebbe. Ily módon pozitívan oldódik fel az első kötődés.

Ha terápiás keretek között dolgoznánk a lánnyal, azt mondaná az apának:” Ő az édesanyám, és én az ő gyereke vagyok. Az első feleségedhez nincs közöm. Hozzátok tartozom. Amik köztetek, nagyok között történik, nem tartozik rám. Kérlek, tekints rám mint gyerekre, és én apámként fogadlak el.”

Édesanyának azt mondja: „Te vagy számomra az egyetlen igazi. Apa első feleségéhez nincs közöm. Most melléd állok. Kérlek, tekints rám mint a lányodra, én pedig elfogadlak mint az édesanyámat.”

Ha még azt is hozzáteszi: „Te vagy a nagy én a kicsi, te adsz, én elfogadok”, akkor elfoglalhatja a helyét gyermekként a családban, és a korábbi kapcsolat nem fogja kifejteni negatív hatásait a jelenben.

A bejegyzés trackback címe:

https://angi-kinez.blog.hu/api/trackback/id/tr535649251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása